Szkoła Podstawowa nr 42 w Łodzi im. Stanisława Staszica

93-552 Łódź, ul. Przyszkole 42
e-mail: kontakt@sp42.elodz.edu.pl, tel: +48 786 087 929
Emilia Pacześ

Lekcja o historii holocaustu dla klas 8

Dzisiaj, 16 stycznia uczniowie klas 8 dowiedzieli się o wielu istotnych, ciekawych, ale i smutnych faktach na temat historii holocaustu. Zajęcia poprowadził pan Michał Adamiak z Centrum Dialogu im. Marka Edelmana. Ósmoklasiści dowiedzieli się, m.in.:
- jaka była geneza antysemityzmu,
- jaka była sytuacja Żydów w Polsce przed II wojną światową i w czasie jej trwania,
- czym były getta i dlaczego naziści je tworzyli,
- w jaki sposób budowano nienawiść wobec społeczności żydowskiej,
- jaka była różnica między nazistowskimi obozami koncentracyjnymi a obozami zagłady,
- czym było tzw. "ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej".
Mowa nienawiści, unikanie i izolacja, dyskryminacja oraz przemoc mogą doprowadzić do tragedii, a nawet do masowej eksterminacji. Tak było w przypadku społeczności żydowskiej podczas II wojny światowej. Szanujmy się na co dzień, mimo różnic poglądów, wyglądu, koloru skóry, narodowości, przekonań religijnych czy politycznych. Mowa nienawiści i hejt przeniknęły niestety również do Internetu. Powiedzmy im STOP, a sprawimy, że Świat stanie się lepszy!
CD2

Emilia Pacześ

Poradnik "Klikam z głową"

Cyber

Obrazek wygenerowany przez AI

Drodzy Rodzice, zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem "Klikam z głową", gdzie opisane zostały zagrożenia, które mogą czyhać na Wasze dziecko w Internecie, m.in.: FOMO, patostream, grooming czy phishing. Warto się z nimi zapoznać, aby wiedzieć, z jakimi niebezpiecznymi treściami czy zachowaniami innych użytkowników sieci mogą się spotkać w Internecie zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli oraz w jaki sposób się przed nimi ustrzec. 

Link do poradnika: https://cik.uke.gov.pl/gfx/cik/userfiles/j-czaczkowska/poradnik_klikam_z_glowa_.pdf

Emilia Pacześ

Przygoda z kodowaniem

Kto powiedział, ze programowanie jest nudne? Uczniowie klas czwartych uczą się kodowania blokowego nie tylko z wykorzystaniem programu Scratch. Najpierw kodujemy na platformach runmarco.allcancode.com i code.org. Jest to połączenie nauki z zabawą - uczniowie przechodzą przez poszczególne plansze z wykorzystaniem bloków: idź do przodu, idź do tyłu, skręć w prawo, skręć w lewo, powtórz 5 razy, etc. Pamiętajmy też, że programowanie uczy m.in. logicznego myślenia, co doskonale przydaje się w nauce innych przedmiotów.

411158260 368122745800756 4182611714682464163 n

Emilia Pacześ

Do zobaczenia w Nowym Roku :-)

Szczliwego Nowego roku 1